BuatDuitInternet.com





Saturday, June 12, 2010

The Benefit And Advantages Of Ebooks

An ebook is a book in electronic format. It is downloaded to a computer, PC, Mac, laptop, PDA or any other kind of computer, and is read on the screen. It can have numbered pages, table of contents, pictures and graphics, exactly like a printed book.

Ebooks present many benefits and advantages, and this article shows some of them.

It is very simple and easy to purchase and download ebooks through the Internet. It is exactly like purchasing any other product. The only difference is that after payment you will either be directed to a download page or receive the download link in an email. All you have to do is click on the link and the ebook will automatically download to your computer, to a folder of your own choice.

After download you don't have to be connected to the Internet in order to read the ebook. You can stay offline. If you wish to have it printed, it is very easy. Just click on the print button in the ebook, to print it with your home printer.

So what are the benefits and advantages of ebooks?

1. Ebooks are delivered almost instantaneously. You can purchase, download and start reading them within minutes, without leaving your chair. You don't have to go to a bookstore to buy them, neither wait for them for days, weeks and sometimes more to arrive in the mail.

2. No trees are required to manufacture paper for the pages of ebooks.

3. When you need certain information, you can get it immediately, by downloading an ebook.

4. Many ebooks are sold nowadays with bonuses, which you usually do not get with a printed book. This adds value to your purchase.

5. Ebooks take up less space. You practically don't need any space to store them. You don't need a library or a room for them. You can store hundreds and thousands of ebooks in your computer.

6. Ebooks are portable. You can carry a whole library of hundreds of books with you, on CD, in a laptop, notebook or any ebook reader, without worrying about their weight.

7. With today technology you can read ebooks anywhere, on the bus, train, airplane and while standing in line.

8. Ebooks are more safely stored and carried from one place to another, than ordinary books. They also withstand time more than books.

9. Ebooks can show links, for easy access to more information and related websites.

10. Ebooks are searchable. You can easily search for any information in an ebook, instead of turning page after page.

11. Ebooks can be interactive and contain audio, video and animations, which can enhance the message that the author is trying to convey.

12. As ebooks are delivered through the Internet, there are no packing and shipping expenses.

13. Ebooks can be printable, so that if you wish to read an ebook in the traditional way, you can very inexpensively print it with your home printer or at any printing shop.

14. Fonts in ebooks can be resized, making it easier to read for people with disabilities. With an additional software it is possible to turn some of the ebooks into audio books.

15. Ebooks are very easy to to sell and distribute.

16. It is very simple and easy to purchase and download an ebook. People living in big modernized cities, in a remote village in a far away country or on a small island, can equally access an ebook. It takes them the same amount of time to purchase and download an ebook, provided they have an Internet connection.

17. It is possible to purchase an ebook 24 hours a day, every day of the year, from the comfort of your own house or office. You can purchase and download an ebook, even if you are on a vacation, if you have a laptop and wireless Internet connection.

18. People are already spending a lot of time in front of their computers, so why not read and ebook, instead of doing something else?

Nowadays one can find ebooks about every possible subject, fiction and nonfiction, free and not free.

Considering non-fiction ebooks, such ebooks disseminate knowledge not pages, which means that it is not correct to evaluate the price of an ebook according to the number of its pages. The price should be determined by the information it contains, its usefulness and relevancy, and on how much it gives you in terms of practical knowledge, inspiration, motivation, tips and advice, and also by the uniqueness of the information it contains.

© Copyright Remez Sasson
Website: http://www.SuccessConsciousness.com
Books: http://www.successconsciousness.com/ebooks_and_books.htm

No comments:

Post a Comment

Add

Motivasi Untuk DiKongsi

Setiap orang inginkan kejayaan dan kekayaan dalam hidup. Tetapi sebenarnya ada 3 sebab atau 3 faktor yang menghalang kita untuk mencapai bebas kewangan.

Sebab Pertama: Tidak mengambil keputusan untuk bebas kewangan.

Ya betul...semua orang mengharapkan, malah mendoakan kejayaan dan kekayaan. Tetapi tidak mengambil keputusan yang jitu untuk mencapai kejayaan. Kita silap kerana tidak meletakkan keutamaan kejayaan dan kekayaan di dalam hidup. Jadi, mulai hari ini tetapkan keutamaan kejayaan dan kekayaan dalam hidup.

Jika kita ingin menjadi doktor, kita akan belajar perubatan.Jika kita ingin menjadi peguam, kita akan belajar undang-undang.Jika kita ingin menjadi penyanyi, kita akan belajar muzik.Jika kita ingin bebas kewangan, kita perlu belajar mengenai wang

Sebab Kedua: Menangguh-nangguhkan langkah sehingga menjadi terlalu lewat.

Ya..setiap penangguhan disertakan sekali dengan alasan.

Saya busy lah...Saya tak ada masa lah...Saya takde kemahiran lah...Saya takde duit lah...

dan bermacam-macam lagi alasan. Bak kata Dr Fadhilah Kamsah, "Orang buat duit, kita buat alasan..." setiap alasan logik2 belaka..yer lah, nama pun alasan...

Setiap manusia biasanya tergerak untuk melakukan sesuatu termasuk mencari duit lebih apabila timbul masalah sahaja. Masa tengah senang, tak ada fikir pun...Buat tak endah, tak risau..buat rileks jer...Tak hiraukan apa-apa. Bila dah ada masalah, mulalah kelam kabut. Mulalah mencari penyelesaiannya. kadang2 keadaan dah terlalu lewat dan sukar melakukan perubahan.

Oleh itu, kita perlu bersedia lebih awal. Orang tua-tua kata, "sediakan payung sebelum hujan".

Sedarilah...memang terdapat hubungan antara wang dan masa. Jika anda bercita-cita untuk bebas kewangan, mulalah secepat mungkin.

Bayangkan anda inginkan kebebasan dengan menjana pendapatan RM20,000 sebulan pada 2 tahun lagi. Jika anda bermula sekarang, anda mempunyai masa selama 2 tahun untuk berusaha. TETAPI jika anda ingin bermula setahun kemudian, anda hanya ada masa 1 tahun sahaja untuk fight ! mampukah anda?

Jadi, mulakan awal..seawal mungkin. Bila lagi kalau bukan hari ini?

Sebab ketiga : Sikap takut pada kegagalan - anda akan gagal.

Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak meletakkan usaha yang lebih.Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak memulakan perniagaan.Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak memulakan usaha.Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak MELAKUKAN LANGKAH PERTAMA !

Contohnya, saya bagi jelas sikit. Bila anda takut pada kegagalan, anda tidak akan berusaha dengan kuat. Mungkin anda akan cakap macam ni dalam hati ,

" Alahh..tak perlu lah buat betul-betul...kalau tak menjadi pun takpe, takde la rugi dan terasa sangat. Kita buat sikit jer..so tak pressure sangat"

Anda silap kalau berfikir macam tu kerana, musuh utama kepada kejayaan adalah, takut kepada kegagalan. Saya ulangi sekali lagi, MUSUH UTAMA KEPADA KEJAYAAN ADALAH KERANA TAKUT PADA KEGAGALAN.

Sebenarnya, kegagalan mengajar kita cara untuk berjaya. Daripada hasil kajian mendapati, jutawan-jutawan dan orang-orang yang berjaya pada hari ini adalah 98% PERNAH GAGAL...

Mungkin pernah gagal dalam perniagaan...Atau pernah mengalami hutang keliling pinggang...

Takut kepada kegagalan, menghalang kita mengambil langkah pertama !

Orang yang berjaya adalah, orang yang akan bangkit kembali daripada kegagalan dan terus berusaha dengan meletakkan matlamat dihadapan. Apapun rintangan dan halangan, mereka bangkit lagi... demi matlamat yang harus di capai.

Mohd Zainuddin Che IsmailVemma Top LeaderVemma Asia and Vemmatrition Sdn Bhd